Här berättar jag om min Japanresa 2012! =^.^=

Jag åkte till Japan lördagen den 28 april och komm hem den 6e maj 2012 och gjorde detta tillsammans med min bästa vän och furrykamrat, tillsammans med Olle och Monica som följde med för att assistera mig med Engelska, hantering av pengar, hitta rätt flygplan och tåg och tunnelbana osv.

Jag älskar verkligen Japan och jag har tagit reda på en del saker som jag ville veta! ^__^
Ett fantastiskst land som både är framtid och historiens vingslag! Superstorstad och högteknologi men också vildmark!
Ett gästfritt och härligt folk som älskar djur och som älskar rävar och katter i synnerhet!

Jag hade mitt rävmjukisdjur "Timmy" med mig på resan till Japan!

Shintoism & en tro på Inari!!

Min resa till Japan i Maj 2012 med en nära furryvän och två assistenter, då jag besökte Inaritemplet och konverterade till shintoismen och en tro på Rävguden - Inari! Här började mitt nya liv!

Ett liv där jag fokuserar på Rävar, Furry, Djurrätt och annat som är bra och positivt och lämnar det gamla bakom mig! =^__^=

Video!

Det primära med Japanresan var att lära mig mer om Shinto och Inari etc, samt med min bästa vän få besöka Inaritemplet utanför Kyoto och med min bästa vän som varit där tidigare då göra vandringen på Inariberget!

Jag har sedan länge vänt de Abramitiska religionerna ryggen och är en tvättäkta furrie som vördar och älskar djur och natur och då rävar i synnerhet.

Så mitt besök i Japan är av stor betydelse för mitt intresse och kärlek till rävar och ja, Japan - här är mitt Foxylvanien! =^.^=

Japanresan och besöket vid Inaritemplet tillsammans med en av mina bästa vänner är något av det bästa jag gjort och det jag känner för det här med

Shinto, Japan, Inari, rävar, furry, djurrätt osv är en stark och djup passion som nog få människor kan förstå men jag åker gärna till Japan igen om det är

ekonomiskt försvarbart om några år och jag kan varmt rekomendera andra furs att besöka Japan för de som ännu inte gjort det!

Det är värt var enda krona och Yen och ett minne för livet!

För er som inte har en aning om vad jag pratar om så finns lite Wikipedia om det!

Inari!

Inaritemplet!

Kitsune!

Resan från min lya i Norra Sandby till hotellet i Tokyo tog ca 20 timmar, det är en tuff resa och ca 26 000 har det kostat för mig att göra detta men jag kan varmt rekomendera Japan och med tassen på hjärtat säga att det är värt var enda spänn och ett minne för livet. Jag har gjort det en gång och kan göra det igen om ekonomin tillåter oavsett vad auktoriteterna på kommunen tycker om det här med rävar/Inari/Furry osv - så gör jag det som är viktigt för mig att göra och som jag vet att jag mår bra av och jag har bevisat för mig själv att jag klarar av att ta egna beslut och göra egna val i livet och genomföra det! ^__^

Haklaparna som Inarirävarna bär är inte haklappar, utan ett skydd som de gamla samurajerna hade och Inari är främst rävarnas guddom, men även gud för fruktabarhet, skörd/jordbruk, ekonomiskt välstånd och för svärdsmeder och de gamla samuarjerna.

Japan är inte medlem i NATO men i Japanska flygvapnet används moderna Amerikanska stridsflygplan som F-15 Strike Eagle, F-16 Fighting Falcon, F-18 Super Hornet och F-35 Joint Strike Fighter men Japan gör även ett eget flygplan som heter Mitsubishi T4 Rayden. (Hade planet varit Svenskt så hade det hetat "SAAB T4 Tor!" (Rayden är alltså åskguden i Japan.)

Ohio = Godmorgon.
(det är också en delstat i USA och rätt kul att Ohio då betyder "godmorgon" på Japanska! XD )

Trode dock att vandringen på Inariberget skulle vara 3 gånger så tuff som den var och jag blev glatt överaskad att Inaritemplet och området var betydligt större än jag föreställt mig och att man kan åka tunnelbana ända ditt ut från centrala Kyoto och Kyoto är ca 3 gånger så stort som Stockholm och detta med rävar och Inari gör sig påmint i Kyoto lite var stans så Kyoto är "Rävstaden!" =^.^=

Även att uppleva Japansk superstorstad som Tokyo och Japansk natur i Hakone, lära sig hur man gör Japanskt the och gör theceremonin är av stort värde och att åka taxi i Tokyo är busenkelt.

Man kan bara stoppa en taxi på gatan och säfga vart man vill åka för en relativt billig peng. Inget strulande SamRes och att man måste beställa bilen flera timmar i förväg för att få en bil, i Tokyo så tar du första bästa taxibil på gatan och åker dit du vill. Taxibilar är det gott om i Tokyo.

Här är allt jag köppt i Japan då. Inarirävar, örondiadem, solfjäder, saké, grönt the, lyckokatter, en fin ask för usb-minnen, exklusiva ätpinnar i ädelträ, en bok med Mangabilder, en fin plånbok, 4 små lyckorävar och
flygplan samt Japanskt godis. Men det primära med Japan var att det ska vara andlig utveckling och fördjupning i shinto/Inari, men även få komma bort från Sverige och få vara med min vän samt uppleva Japan och Japansk mat, Japanska kultur och hur man lever i Japan.

Lyckorävarna har jag hängt upp, den vita Inariräven mitt i rummet för lycka och glädje, den orange och gula över sängen för fridfull sömn och lyckliga drömmar och den bruna vid datorn för lycka och välgång på nätet samt skydd mot elaka Internet-troll. ^__^

Flygresan!

I planet hade vi varsin liten pekdator framför oss så att vi kunde se filmer, lyssna på musik, se framför och under planet, få fram flyginstrument och GPS-karta osv. Flygplanet var en Airbus 350 som vi flög med från Finland till Tokyo. Från köpenhamn till Finland flög vi med ett litet plan.

Flygplatsen i Tokyo!

Reseskildring!

JAPAN DAG 1:

2012-04-29 10:20. Publicerat av Smirre Kirax.

YIPP! Smirre här.

I går 28e april så åkte jag, Olle och Monica med tåg till Köpenhamn och där ifrån flög vi till Helsingfors. När vi skulle landa där så var det rejäl turbulens, den värsta jag varit med om men piloten lyckades sätta ner oss på banan och inte i skogen eller någon sjö. Tur det ja. XD

Från Helsingfors flög vi med ett stort plan till Tokyo och vi landade här i Tokyo nu på morgonen. Vi flög hela natten över Ryssland och Cibirien och motorerna dånade och vinden väste om planet så jag kunde inte sova. På planet fanns små Tv apparater i ryggstöden framför så man kunde välja mellan olika filmer. Jag valde en film som hette Imposible Mission Ghost någontin. Den var bra men den var på Engelska och textad på Japanska eller Finska, den var med skjutande, biljakter, explotioner och terrorister och agenter mm. Klart underhållande. Sånt som en bra actionfilm ska ha! ^__^

I Tokyo då så åkte jag buss från flygplatsen in till Tokyo, tog ca 2 timmar så jag sov på bussen.

I Tokyo med lite hjälp så hittade vi till hotellet där min vän bor och vi har varit ute på stan hela dan, vi drack Kirin och åt kyckling, kollade på demonstranter som demonstrerade mot kärnkraft och det var poliser över allt.

Vi såg ett brölloppspar som åkte i en sådan här gammal vagn som dras av en betjänt samt vi var också vid ett shintotempel där de hade en ceremoni och bakom fanns en helgedom för dödfödda barn.

I morgon ska vi ha guidad tur runt i Tokyo och sedan på eftermiddan åka till Kyoto. Vi ska försöka lösa så att min vän kan ta sig till Kyoto då för besök vid Inaritemplet och jag ska skaffa ett par vita rävar, hona och hane. Samt köpa en solfjäder till mor. Dock har det varit väldigt varmt idag och jag höll på att svimma på flygplatsen då vi stod i kö för att lämna fingeravtryck och bli fotograferade, men Olle viste vad han skulle göra och köpte körsbärssaft till mig. Var väl både värmen och att det var rätt kvavt samt lågt blodsocker + en väldigt lång resa och inte sovit mer än typ en halvtimme på planet.

Iaf hur som helst så är det fantastiskt att jag äntligen är i mitt älskade Japan och jag trivs bra här och i Tokyo händer alltid något. ^__^

Körsbärsträden har blommor än men det verkar som de är i slutet av sin blommning. Tagit en del foton på dem och på byggnader osv. Shintoseremonin fick man dock inte fotografera men fick fotografera utanför shintotemplet.

--------------------------------------------------------

Japan dag 1ts kväll och planering för idag och i morgon!

2012-04-29 23:53. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp!

I gårkväll så var jag, min vän, Olle och Monica ute och kollade på olika ställen runt om här i Tokyo. Vi var på en restaurang och åt och där blev vi även serverade grönt The, gick runt i butiker och jag köpte en riktigt bra ritpenna. ^__^

IDAG DÅ:

Så ska vi snart äta frukost och sen blir det guidad tur runt i Tokyo och sen så ska vi åka Shinkansen till Kyoto. Hoppas nu jag kan få det trådlösa nätverket att funka i Kyoto till den bärbara datorn som jag fått förtroendet av min vän att låna. Men det ska inte vara så svårt att installera bara man kan koden. ^__^

I morgon i Kyoto så ä det tänkt att min vän åker till Kyoto och att vi då gör ett besök vid bl.a. Inaritemplet.

Ja, det är helt fantastiskt att jag faktiskt nu är i mitt älskade Japan och i morgon då ska få komma till Inaritemplet. Det är knappt jag fattat än att det är verkligen är sant! =^.^=

---------------------------------------------------------

Kyoto 1! =^.^=

2012-05-01 01:09. Publicerat av Smirre Kirax.

OHIO!

Det betyder godmorgon på Japanska! ^.^

Sitter i lobyn på hotellet i Kyoto och nu fått igång Internet, vi kom till Kyoto i går med Shinkansen och att åka Shinkansen var häftigt - som X2000 fast 3 gånger så fort.

Innan vi åkte till Kyoto så var vi vid en större Shintohelgedom och jag fick lära mig att man bugar innan man går genom en Torri samt att göra en Shintoistisk reningsritual. Man tackar en Kami genom att först buga, sen klappa 2 gånger och buga igen.

Mycket glad att jag får lära mig att practicera Shinto!

När vi kom till Kyoto så regnade det, så vi var i olika butiker och kollade och choppade. Kollade på solfjädrar för min mor vill ha en sådan, men Monica sa att de hade bättre och billigare i Tokyo. Vi ska åka tillbaks till Tokyo om 3 dagar. Jag köpte grönt the och en flaska Sake samt någonsorts chokladsticks. Kollade på lego, svärd, pokemons, hello kitty med mera i butikerna. Dock hade de inte modellflygplan, var på jakt efter en F-35 JSF för det var ju den som Japanska flygvapnet köpte av USA istället för 39 Gripen.

Idag så kommer min vän med Shinkansen till Kyoto och vi ska då äntligen ta oss ut till Inaritemplet som ligger på ett berg utanför Kyoto.

I går åt vi Japansk buffé och det var mycket gott.

Jag trivs mycket bra i Japan och tror detta gör mig gott och förhoppningsvis bli en mer harmonisk, trygg person och bättre kamrat!

---------------------------------------------------------------------------------

Besök vid Inaritemplet i Kyoto! =^.^=

2012-05-01 15:17. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp! Smirre här.

Idag kom min vän till Kyoto med Shinkansen och vi samt Monica och Olle åkte ut till Inaritemplet och jag gjorde Shintoistisk reningsritual samt kollade runt lite vid huvudtemplet.

Jag bugade, klappade två gånger och bugade igen för att hedra och tacka Inari att jag äntligen fått komma hit.

Började sen vandringen upp på berget och bugade och klappade vid de olika Inarihelgedomarna.

Det var en lång vandring på slingrande stigar och genom många Torris. Högst uppe på berget så hade vi en fantastisk vy över Kyoto. Jag filmade och fotograferade vid Templet och vid helgedomarna på berget. Min vandring tog drygt två timmar. En helikopter flög runt där också, vet inte riktigt varför.

När jag kom ner igen så köpte jag 2 Inarirävar. Det ska vara 2 stenrävar vid ett Inarialtare som är en hona och en hane - det skapar välgång och lycka.

Efter mitt besök vid Inaritemplet och min vandring på Inariberget så känner jag en oerhörd glädje, stolthet och tacksamhet. Jag kan inte sätta ord på vad jag känner men jag har varit där och vet att det är sant, rättfärdigt och gott oavsett vad dumma och okunniga människor tycker om det här med rävar, Inari, Furry osv - så vet jag vad som är rätt och gott.

Det är mitt val att resa till Japan, välja Shinto och att tjäna Inari! Och jag står för det och vet att det är rättfärdigt och gott!

------------------------------------------

Kväll i Kyoto! =^.^=

2012-05-01 15:27. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp!

Mycket glad och nöjd efter besöket vid Inaritemplet så har vi ätit buffé igen och kollat i lite butiker i Kyoto.

Tagit en skön lång dusch och rena kläder, blev rätt varm och svettig idag.

Bloggar nu och ska snart lägga mig. Min vän bor på ett hotell i närheten här i Kyoto och i morgon ska vi ut och kolla på lite olika saker, någon vacker trädgård och ett Buddhistempel vad jag förstått.

Heldag i Kyoto trots regn! =^.^=

2012-05-02 13:38. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp! Smirrsan är online.

Idag har det regnat större delen av dagen i Kyoto, jag och min vän samt Olle och Monica har varit på ett Mangamuseum och kollat på mangakonst - en del konst som berörde djupt om jordbävningen och tsunamin som var här i Japan för ca ett år sedan.

Köpte en bok på Mangamuseet.

Vi besökte det kejserligga palatset och kollade på de fina trädgårdarna samt där fanns en shintohelgedom också. Besökte även ett Buddhistempel där jag satt ör en stunds meditation.

Jag trivs bra här i Japan och finner frid med mig själv och mitt inre, så detta gör mig gott.

Vi gick i en stor park och jag pockade kottar där, inte massor men några stycken. Vill gärna ha kottar från Japan. ^.^

Vi åkte tunnelbana tillbaks till centrala Kyoto och gick i en stor galleria som var 10 våningar under jord. Vi kollade på en massa saker, bl.a. figurer och gosedjur medmera. Drutten och Snobben fanns bland dem också.

Ätit sushi i kväll och sen åkte min vän tillbaks till Tokyo, jag, Olle och Monica åker till Tokyo i morgon kväll och jag får träffa min vän igen. ^.^

---------------------------------------------------------

Inaritemplet, Shinkansen och back in Tokyo! =^.^=

2012-05-03 12:57. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp! Smirrsan är online.

Idag så gjorde jag, Olle och Monica ett besök vid Inaritemplet igen och folk var uppklädda där i Kimono och gjorde ritualer eller snarare en fest verkade vara samt var marknad vid Inaritemplet. Köpte en liten räv som bestod av huvud och svans, den ska hänga som en lyckobringare vid min dator när jag kommer hem igen!

Vi åt smarrig glass i pannkaka också i Kyoto och sen tog vi Shinknsen tillbaka till Tokyo, var mörkt när vi kom till Tokyo men satt upp grejerna på rummet och min vän har kommit hit till hotellet i Tokyo och vi ska ut och äta. Bara gå upp med datorn på rummet och hämta västen med plånboken - så sk vi ut och äta gott i Tokyo. ^__^

--------------------------------------------------------------

Hakone, vulkanen och Tokyo by night! =^.^=

2012-05-04 17:04. Publicerat av Smirre Kirax.

Yipp! Smirrsan här.

Idag lämnade vi Tokyo i gryningen med tåg till Hakone och fick frukost på tåget. I Hakone åkte vi buss ut i naturen och var vid en fin sjö uppe i bergen där vi åkte med ett 1600-tals skepp och kapten på skeppet var klädd som kaptener var på 1600-talet. Dock var skeppet modernt inrett med en dånande dieselmotor, sköna fåtöljer, lysrör i taket och en platt-tv på väggen och det hade man garanterat inte på 1600-talet. "Wasa - Generation StarTrek!" var min kommentar och den får gärna användas som forumslogan - det bjuder jag på! =^.^=

Vi besökte även en fin trädgård och där fick jag lära mig hur man gör Japanskt The och en korrekt Japansk The ceremoni.

Sen åkte vi linbana upp i bergen och hade fantastisk utsikt och jag frågade guiden vilka vilda djur som lever i skogarna här uppe. Rävar, Tanukis (Japanska tvättbjörnar), hjortar, vargar, makaker, ekorrar, grävlingar medmera. Vi var uppe på vulkanen också och det luktade starkt av svavel och kom svavel och ånga ur hål i marken här samt kokande heta källor, klart häftigt men respektingivande. Man kände hur liten man är mot naturens krafter.

Japan är verkligen kontrasternas land, alltså bara ett par timmar med tåg från Tokyo så är det riktig vildmark och berg som är jättehöga och Tokyo är en myllrande superstad med neonskyltar, enorma vägg-tv, ljus i alla former och högteknologi som verkligen känns om man är ett par hundra år in i framtiden. Tokyo är också en väldigt ren stad och renhet, ordning och struktur är en dygd i Japan och gud nåde den som skräpar ner här. Det är också väldigt lätt att få en taxi i Tokyo och det kostar en spotstyver. Man kan stoppa en taxi på gatan och åka för ca 170 Yen en bra bit. Ca 17 kronor och inget strulande samres och man får vänta en timme på att få en bil - som det är hemma i Sverige.

Jag, min vän, Olle och Monica har haft en härlig kväll i Tokyo men nu är klockan tio i tolv på natten och dags för oss rävar att knoppa.

Yupp! Japan - här har jag mitt Foxylvanien och jag hade gärna flyttat hit om det vore juridiskt och ekonomiskt möjligt.

Finns väl personer hemma i Sverige som tycker att jag är fullkomligt galen som gör detta men det är mitt val och att ta kontroll över mitt liv och göra det jag vill och som jag tycker är bra och viktigt att göra.

Shinkansen! - Extremt snabba tåg!

Vi åkte med Shinkansen-tåg till Kyoto och dessa tåg är extremt snabba och högteknologiska, vet inte men skulle tro att ett sådant här tåg kostar lika mycket som ett JAS-39 Gripen gör här i Sverige. Sen kunde man åka med tunnelbana från Kyoto city ut till Inaritemplet som ligger en bit utanför Kyoto!

Inaritemplet i Kyoto! =^.^=

Jag blev glatt förvånad över att Inaritemplet var så pass stort som det är och även glädjande att vandringen på Inariberget inte var alls så tuff som jag föreställt mig - utan avklarad på ett par tre timmar och inte tog en hel dag och tog ut ens krafter helt. Det var mycket aktivitet kring Inaritemplet och Inaridyrkan och Shinto är något som engagerar de flesta Japaner.

För reningsritual innan man fick besöka Inarihelgedomen!

Nu bilder från helig mark!

Den heligaste platsen på Jorden!

Jag konverterar till Shintoismen!

Här avsäger jag mig Kristendomen och konverterar till Shintoismen, jag bugar för Rävguden Inari och låter rävens kraft och visdom genomsyra mig och här börjar ett nytt och bättre liv!

Ett nytt liv där jag försöker lämna allt tragiskt bakom mig, fokusera på rävar och furry och annat som jag mår bra av!

Som sagt att resa till Japan och konvertera till Shintoismen, flytta ifrån Norra Sandby och skaffa egen lya i Finja med vettig uppkoppling och en kraftfull dator och börja åka på Furrykonvent och våga träffa och umgås med furrisar på ett djupt, kärleksfullt och respektfullt sätt, det är saker som gjort att jag har utvecklats och det berikat mitt liv samt get mig livskvalitet!

Inari Market!

Det fanns marknad vid Inaritemplet där man kunde köpa diverse olika shintoföremål kopplade till Inaridyrkan, jag köpte två stenrävar som jag har vid mitt Inarialatre här hemma!

Lite fler bilder från Inariberget och de gamla Inarihelgedomarna!

Det fanns även en fin sjö uppe på Inariberget!

Fler bilder från Japan 2012!

Bilder från Hakone!

Fiskar i taket är en tradition i Hakone! :)

Hett vatten som strömmar upp från Jordens inre vid vulkanen på Hakone!

Lite andra bilder från Japan!