Gran Canaria 2008!

Vecka 44 år 2008 åkte jag till Cordial Playa Mogán igen med Handihand, Mor, Conny och Mogge var med denna gången!

Mogge är impad av det fina hotellet!

Conny fixar med sina grejer!

De hade Guldfiskar på hotellet också!

Några barn spelade biljard!

På väg till Pool-området, Conny & Mor går först!

Jag är ingen solare!

Jag bränner mig lätt i solen, så jag drog in solstolen under palmerna och låg och läste "Fly med vinden!" - Det är en bra bok och man får följa Rävarnas liv och kamp för tillvaron och sen finns det en uppföljare som heter - "Åter till Rävarnas dal!"

När jag inte låg i skuggan och läste den, så var jag i poolen och badade. Sanna däremot älskar solen och låg hela eftermiddan mitt i solgasset och solade, men hon blev vackert brun. Inte som jag som blir röd och fnasig och det kliar som tusan om jag får för mycket sol på mig.

Hade naturligtvis med mig en Rävpluschie till Gran Canaria också!

Var nere vid hamnen i Mogán, kollade på alla fina båtar. Denna katamaran-lyxbåten har allt och ägdes av en Brittisk familj. Den kostade 5 000 000 pund, det är mycket pengar ja. Men de rika har råd.

Att ta en öl i värmen har man all rätt att göra på sin semester!

VILSELEDANDE REKLAM I LASS PALMAS!

Var in till Lass Palmas också, såg denna skylten och tänkte direkt att det var något som hade med Furry Fandom att göra, så jag gick in där. Då fick jag veta att de säljer fritidskläder som heter "Wolf" (Varg på engelska) och därför har en tass som symbol, det hade alltså inget med något furrycon eller dylikt att göra.

Åkte upp till Terror i bergen också, det hade nyss regnat där!

En fin dag i Lass Palmas!

Conny och jag körde till Lass Palmas en annan dag när det var fint väder!

Jag gör "Räv-posen" vid hamnen i Lass Palmas!

Rejäla vågor vid Lass Palmas!

En stor Moské i Lass Palmas!

De har gula bussar precis som här i Skåne!

Det finns även en stor Sfinx i Lass Palmas!

Lass Palmas påminner också en del om Miami med skyskrapor och palmer längst gatorna!

Efter några timmar i Lass Palmas så åkte jag och Conny till Suix City och skulle se på en Indianshow, men det var tyvärr stängt.

Tillbaks i Mogán för lite slappande och bad innan maten!

hemresa och f-22 raptor!

Sista dagen och vi skulle åka hem så körde vi till flygplatsen utanför Lass Palmas, Amerikanarna hade militärövning och när vi närmade oss flygplatsen så kom två stycken F-22 Raptor på låg höjd över vägen och landade på flygplatsen. Det var superhäftigt. Har ju bara tidigare sett dem på Discovery och flugit dem i Fighter Pilot samt jag har en på Second Life som jag flyger med någon enstaka gång. Den köpte jag för 500 Linden. IRL kostar en F-22 Raptor ca 1 miljard US Dollar. det är USAF,s värstingjetfighter! Yay! Verkligen kul att få se två av dem IRL. När vi sedan taxade ut med airbusen som skulle ta oss till Kastrup så såg jag dem vid NATO-hangaren så jag tog en bild på dessa fantastiska jetfighters!